Zajęcia z dnia 22.05.21
Temat: My, dzieci.
Cele:
Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:
- wiem, jakie są różnice między rodziną wyrazów, wyrazami bliskoznacznymi i wyrazami przeciwstawnymi
- rozpoznaję znaki interpunkcyjne i przestrzegam zasad intonacji
- potrafię ułożyć notatkę na temat afrykańskiej sawanny
Podczas dzisiejszych zajęć powtarzaliśmy wiadomości o wyrazach bliskoznacznych, przeciwstawnych i należących do rodziny wyrazów. Ćwiczyliśmy recytację wiersza „Szybko” uwzględniając właściwe tempo mówienia, wyrazistość i przestrzeganie znaków interpunkcyjnych.
Poznamy wyrazy z ż niewymiennym.
W oparciu o informacje o afrykańskiej sawannie uczyliśmy się pisać notatkę.
Rozmawialiśmy również o zbliżającym się Dniu Dziecka. Słuchaliśmy informacji o tym jak i kiedy świętują ten dzień dzieci z całego świata. Przypomnieliśmy też o Prawach Dziecka.
Zapraszam wszystkich do zaśpiewanie piosenki.
Bez pracy domowej.
Temat: Wspólne podwórko
Cele:
Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:
- pamiętam podstawowe zasady ortograficzne
- potrafię wezwać pomoc w sytuacji zagrażającej zdrowiu i życiu
- potrafię pisać ogłoszenia,
- umiem opowiedzieć o wydarzeniach z opowiadania,
- potrafię rozpoznać rzeczowniki i czasowniki
Podczas dzisiejszych zajęć uczestniczyliśmy w zabawach ortograficznych w ramach akcji „Ortografia na wesoło”. W przyjemny sposób i z humorem przypomnieliśmy sobie podstawowe zasady ortografii. Uczyliśmy się także jak prawidłowo wzywać pomoc w sytuacji, która może zagrażać zdrowiu a nawet życiu. Ponadto rozmawialiśmy o dawnych zabawach podwórkowych, nauczyliśmy się jak pisać ogłoszenie i przypomnieliśmy sobie informacje o rzeczowniku i czasowniku. Miło było zobaczyć w jaki sposób wolny czas spędzali nasi rodzice i dziadkowie.
W ramach pracy domowej
- przeczytam w podręczniku opowiadanie pt: „Królewna” na stronie 56
- wypełnię ćwiczenia w kartach ćwiczeń
- ćw. 5 s. 48
- ćw. 2 s. 50
- ćw. 3, 5 s. 52
Zajęcia grupa pierwsza (20.03.2021), grupa druga (27.03.2021)
Temat: O właściwym odżywianiu. Wielkanoc tuż, tuż.
Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:
znam zasady podstawowej diety
rozumiem znaczenie aktywności fizycznej w życiu człowieka
znam zasadę pisowni ó w zakończeniach -ówna, -ówka, -ów
potrafię utworzyć od czasownika rzeczownik
znam polskie tradycje wielkanocne
Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu. Poznaliśmy piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Rozmawialiśmy o znaczeniu aktywności fizycznej w życiu człowieka. Ustaliliśmy dobre rady odżywiania, które powinniśmy stosować na co dzień. Tworzyliśmy od czasowników rzeczowniki. Poznaliśmy zasady pisowni ó w zakończeniach -ów, - ówna, - ówka oraz wyjątki. Rozmawialiśmy także o polskich tradycjach wielkanocnych.
Praca domowa
Poćwiczę czytanie czytanki „Sygnalizator owocowo- warzywny” w podręczniku na stronie 90 oraz wiersza Ewy Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”.
Wykonam w ćwiczenia w Kartach Ćwiczeń.
KĆ ćw. 6 s. 81, ćw. 1 s. 82, ćw. 5 s. 83, ćw. 2 s.90
Napiszę w zeszycie życzenia wielkanocne.
Poćwicz i utrwal pisownię wyrazów z zakończeniami -ów, - ówka, - ówna
Powodzenia!
Zajęcia 14.03.2021
Temat: Marcowe nowiny
- znasz cechy charakterystyczne wiosny
- ułożysz plan wydarzeń
- wyjaśnisz znaczenie przysłów
Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy na temat wiosennych symboli.
Szukaliśmy informacji o ludowych obrzędach, a także przypomnieliśmy sobie daty rozpoczęcia pór roku oraz nazw miesięcy. Słuchaliśmy opowiadania ,,Rower’’, układaliśmy plan wydarzeń.
Czytaliśmy wiersz M. Brykczyńskiego ,,Jak się nie bać ortografii’’ wypełnialiśmy diagram a także układaliśmy i zapisywaliśmy przysłowia.
Praca domowa:
Nauczę się czytać czytanki ,,Rower’’ na stronie 80.
W kartach ćwiczeń wypełnię ćwiczenia:
ćw. 2 s.72
ćw. 4 s.73
ćw. 4 s.77
- zrozumiesz, że połączenie rzeczownika z wyrazami pod, nad, przed, w, obok, na zmieni formę rzeczownika i sens zdania z tym rzeczownikiem
- uzupełnisz diagram informacjami pochodzącymi z wywiadu z Dorotą Gellner
- na podstawie wysłuchanego tekstu napiszesz notatkę o Neli - małej podróżniczce
Zajęcia 06.03.2021
Temat: Świat kobiet.
Cele:
Po dzisiejszych zajęciach:
ćw. 1 s. 64
ćw. 4 s. 65
__________________________________________________________________
Zajęcia z dnia 27-28.02.21
Temat: Człowiek i zwierzęta.
- wiem, w jaki sposób zwierzęta pomagają człowiekowi
- potrafię wymienić kilka ciekawych ras psów
- wiem jak rozwijać zdania.
- wiem, co to jest wolontariat
Przebieg zajęć:
1. Na dzisiejszych zajęciach będziemy mówić o roli zwierząt w życiu człowieka. Od wieków towarzyszą człowiekowi i mu pomagają. Jest ich bardzo dużo. My skupimy się dzisiaj tylko na wybranych. Przeczytaj informacje na ten temat w podręczniku na stronie 54 i dowiedz się o jakich zwierzętach jest mowa.
Zwierzęta pomagają ludziom podróżować i transportować towary.
Niektóre zwierzęta są wykorzystywane w celach terapeutycznych, na przykład: konie, delfiny, koty czy psy.
Wykonaj ćwiczenie 4 ze strony 49 w kartach ćwiczeń i sprawdż ile zapamiętałeś.
2. Pierwszymi zwierzętami, które człowiek udomowił są psy i od wieków uważane są za najlepszych przyjaciół ludzi. Pełnią różne role w życiu człowieka. Dla poszerzenia tej wiedzy zapraszam do obejrzenia filmu „Psy na służbie”.
Wykonaj teraz ćwiczenie 3 na stronie 49 w kartach ćwiczeń.
3. Przeczytaj w podręczniku na stronie 59 informacje o rasach psów. Zachęcam również do obejrzenia krótkiego filmiku „Najpopularniejsze rasy psów” , który wzbogaci Twoją wiedzę na ten temat.
Dzień 22 maja jest Dniem Praw Zwierząt. Pamiętaj o tym!
Pamiętaj również o ich prawach!
4. Czy wiesz co to jest wolontariat? Przeczytaj w podręczniku czytankę „Wolontariusze” na stronie 56 i dowiedz się co to jest wolontariat i kto może zostać wolontariuszem.
5. Pamiętaj też o tym, że nie tylko zwierzęta udomowione wymagają troski i opieki. Czasem dzikie zwierzęta również potrzebują pomocy człowieka. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w podręczniku na stronie 56. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie tych ciekawostek.
6. W podręczniku na stronie 52 znajdziesz zieloną tablicę z której dowiesz się jak możemy rozwijać zdania.
Odczytaj teraz zdanie rozwinięte poniżej i zapisz w zeszycie. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania.
Praca domowa
Poćwiczę czytanie na stronie 56
Wykonam ćwiczenia w kartach ćwiczeń:
ćw. 1 s.56
ćw. 4 s.51
Powodzenia!
Zajęcia 13.02.2021
Temat: Wzajemna pomoc, dobre maniery.
Cele:
Po dzisiejszych zajęciach będziesz potrafił :
- Rozróżniać czasy czasownika
- tworzyć opis postaci lub rzeczy
Przebieg zajęć:
1. Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o wzajemnej pomocy. Zapraszam do obejrzenia filmu, wprowadzającego do tematu zajęć.
Zajęcia 06.02.2021
Temat: Bezpieczni w Internecie.
Cele:
Po dzisiejszych zajęciach będziesz potrafił:
• opowiedzieć co to jest sieć internetowa i jak z niej bezpiecznie korzystać
• wymienić wyrazy z ó niewymiennym
• odmienić czasowniki w różnych czasach
Przebieg zajęć:
1. Wiesz już, że tematem naszych dzisiejszych zajęć będzie bezpieczeństwo w Internecie. Jak zatem wytłumaczyć co to jest Internet? Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu, który pomoże nam wytłumaczyć to słowo.
Co to jest Internet?
2. Otwórz teraz podręcznik na stronie 28. Przeczytaj wiersz Marcina Przewoźniaka. Po przeczytaniu znajdź w tekście wszystkie czasowniki, które występują w tekście z przeczeniem nie.
Zwróć uwagę, że wszystkie czasowniki z przeczeniem nie piszemy oddzielnie.
3. Wiesz już jak piszemy nie z czasownikami. Możesz teraz otworzyć karty ćwiczeń i wypełnić ćwiczenie 1 na stronie 25.
4. Przypomnij sobie wiadomości o czasowniku.
11. Na sam koniec zajęć poznamy kolejną zasadę, ale tym razem ortograficzną. Poznaliśmy już wyrazy z ó wymiennym na o, a oraz e. Dzisiaj poznamy wyrazy z ó niewymiennym. Czy pamiętasz co powinniśmy z nimi zrobić. Tak jest – zapamiętać!
12. Spójrz do podręcznika na stronie 39 i przeczytaj wiersz Marcina Brykczyńskiego, który znajduje się na dole strony.
13. Teraz jesteś gotowy do wypełnienia ćwiczenia 6 na stronie 34 w kartach ćwiczeń.
14. Bardzo dziękuję Ci za dzisiejsze zajęcia. Na sam koniec zapraszam Cię do wysłuchania piosenki. Zaproś także rodziców i rodzeństwo. Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu powinien znać każdy.
Świat realny jest genialny
15. W ramach pracy domowej naucz się czytać tekst „A fe, takie ferie!” na stronie 30.
W kartach ćwiczeń wypełnij ćwiczenia:
4 s. 26
4 s. 28
2 s. 29
7 s. 34
Dla chętnych:
Wykonaj plakat, na którym przedstawisz zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Powodzenia!
________________________________________________________
Zajęcia z dnia 30.01.21
Zapraszam na kolejne zajęcia!
Temat: Moja rodzina.
Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:
- wiem, jak się tworzy drzewo genealogiczne
- znam zasady pisowni wyrazów z „rz” po spółgłoskach
- rozpoznaję wyrazy bliskoznaczne
- wiem jakie informacje powinny znaleźć się w zaproszeniu
Na dzisiejszych zajęciach będziemy skupiać naszą uwagę na słowie rodzina oraz na jej członkach.
Jakimi wyrazami można zastąpić słowo rodzina? Spójrz na tablicę w podręczniku na stronie 18 i wykonaj ćwiczenie 5 na stronie 14 w Kartach ćwiczeń.
Czy wiesz, co to jest drzewo genealogiczne?
Dla lepszego zrozumienia dowiedz się co to jest genealogia.
Genealogia zajmuje się badaniem więzi rodzinnych między ludżmi na podstawie zachodzącego między nimi pokrewieństwa i powinowactwa. W tym celu sporządza się tablice genealogiczne lub powszechnie znane dla nas drzewo genealogiczne ukazujące relacje między członkami rodzin.
Zapraszam Cię teraz do obejrzenia filmiku.
Drzewo genealogiczne można przedstawić w różny sposób
2. Przeczytaj w podręczniku na stronie 20 wiersz „Z babcią i dziadkiem” i dowiedz się jak spędzają czas babcia i dziadek.
Spójrz teraz na obrazek poniżej. Na podstawie wiersza i obrazka wybierz te czynności, które lubią robić Twoja babcia i dziadek.
Napisz je w zeszycie.
3. Wyszukaj w wierszu wyrazy z „rz” po spółgłoskach i wypisz je do zeszytu.
Wysłuchaj teraz zasady pisowni wyrazów z „rz”
Czas na relaks. Posłuchaj piosenki. Zaproś też swoich członków rodziny.
4. Przeczytaj informacje na stronie 27-28 i dowiedz się jak to jest w rodzinach zwierząt.
Czy wiesz jak nazywają się członkowie zwierzęcych rodzin?
Zapraszam Cię od obejrzenia filmu.
5. Sprawdź teraz czy dobrze zapamiętałeś te nazwy i wykonaj w Kartach ćwiczeń ćwiczenie 3 na stronie 19.
Zobacz też na krótkim filmiku jak matka troszczy się o swoją rodzinę na przykładzie rodziny lwa.
Dla relaksu obejrzyj krótki film. Jestem pewna, że Cię zaciekawi.
„Zwierzęta – matki i ich dzieci”
6. Przeczytaj czytankę „Dziadziuś kończy osiemdziesiąt lat” na stronie 24 oraz zaproszenie jakie napisały dzieci.
Zadanie domowe.
Poćwicz czytanie wiersza „Z babcią i z dziadkiem”.
Wykonaj ćwiczenie 2 s.19, ćw. 3 s. 18, ćw. 4 s.18
Zadanie dla chętnych:
Wykonaj drzewo genealogiczne swojej rodziny.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Witamy na blogu,
Temat: Dookoła świata Azja
Na początku naszych zajęć poproszę, abyś w zeszycie zapisał temat dzisiejszych zajęć.
Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:
Ø potrafię wymienić trzy gatunki zwierząt
Ø znam zasady pisowni wyrazów z ó wymiennym
Ø wiem, kim była Wanda Rutkiewicz
H C I B M N A K L T A W J P E
Brawo!! tak, będziemy rozmawiać o Himalajach najwyższych górach świata.
Spróbuj na mapie sam lub z pomocą rodzica odszukać Himalaje:
6. Przeczytaj informację w podręczniku na stronie 13 na temat zasady ó wymiennym. Dla utrwalenia wiadomości wykonaj ćwiczenia na stronie 10 ćwiczenie 2,3,4
7. Otwórz podręcznik na stronie 14 przeczytaj notatkę kronikarską, a dowiesz się kim była Wanda Rutkiewicz
Zajęcia 16 – 17.01.2021
Temat: Czas karnawału
Cele:
Po dzisiejszych zajęciach będziesz potrafił:
napisać zdania z pamięci
opowiedzieć o swoim stroju karnawałowym
opowiedzieć o tradycjach karnawałowych w różnych krajach
Przebieg zajęć:
Witam Cię serdecznie. Naszym tematem będzie dzisiaj Karnawał. Jest to czas, w którym świętujemy nadejście nowego roku. Zazwyczaj jest to okres, w którym odbywają się kolorowe bale a my ubieramy bajeczne stroje karnawałowe. Ten rok nie jest jednak zwyczajny. Wszyscy nadal musimy dbać o nasze zdrowie, dlatego na bal musimy niestety poczekać. Jednak mimo wszystko nie damy się nudzie. Główną częścią naszych dzisiejszych zajęć jest bowiem lekcja muzealna w Muzeum króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Mam nadzieję, że zajęcia te sprawiły Ci dużo radości.
Polskie zapusty
Zapraszam Cię także do pogłebienia tematyki karnawału. W ramach pracy domowej proszę o przeczytanie opowiadania pt: Czas karnawału na stronie 99. Poproś także rodziców o pomoc w przeczytaniu tekstu pt: Polskie tradycje karnawałowe na stronie 83.
W kartach ćwiczeń wypełnij następujące zadania:
ćw. 2 s. 79
ćw. 2,3 s. 81
Proszę także abyś narysował w zeszycie swój strój karnawałowy i krótko go opisał. Poniżej zamieszczam przykład.
Podczas zajęć karnawałowych przebrany byłem za pirata. Miałem na sobie czarny kapelusz, niebieskie spodnie i brązowe buty.
Zapraszam Cię także do spróbowanie sił w poniższych grach.
Poniżej zamieszczam także link do krótkiego filmu oraz prezentację o karnawale.
Maska karnawałowa z Wenecji
Powodzenia!
Witam serdecznie na
blogu po świątecznej przerwie.
Cele:
Uczniu, po zajęciach
będziesz mógł powiedzieć:
- potrafię napisać
życzenia
- umiem wymienić
kolejność nazw miesięcy
- potrafię ułożyć
własne postanowienia
- umiem poprawnie
napisać słownie liczby
W trakcie zajęć
układaliśmy życzenia i rozmawialiśmy jak należy dbać o zdrowie.
Dowidzieliśmy się dużo
ciekawostek na temat zegara, jak dawniej ludzie mierzyli czas a jak dzisiaj, o
pracy zegarmistrza a także poznawaliśmy przysłowia związane ze słowem czas.
Wymienialiśmy nazwy miesięcy i dowiedzieliśmy się wiele o kalendarzu.
Poznaliśmy liczby główne i porządkowe w zapisie słownym oraz na jakie pytania
odpowiadają. Układaliśmy ustnie postanowienia na nowy rok.
Dla utrwalenia wiadomości wykonaj z Kart Ćwiczeń ćwiczenie 3 s.71, ćw. 5 s. 72 i ćw. 4 s.74. Poćwicz czytanie czytanki „U zegarmistrza” s. 72 i napisz kilka zdań w zeszycie o swoich postanowieniach na nowy rok.
Jeśli chcesz
dowiedzieć się więcej o zegarach zachęcam
do obejrzenia filmu o zegarach i do zwiedzania muzeum zegarów.
https://www.youtube.com/watch?v=2_W04pgyKtQ
https://www.youtube.com/watch?v=BEFtAJ4cCR8
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Witam serdecznie na naszym blogu
Praca zdalna na dzień 12.12 oraz 19.12
W czasie zajęć rozmawialiśmy o zabawach
i obrzędach związanych z Dniem świętej Łucji. Uczyliśmy się poprawnej pisowni
wyrazów z "rz" po spółgłoskach. Nawiązując do zbliżających się świąt
Bożego Narodzenia- dyskutowaliśmy o o świątecznych prezentach.Przeprowadziliśmy
pogadankę, nt tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych na podstawie własnych
doświadczeń i wiersza T.Kubiaka "Wieczór wigilijny" Układaliśmy
świąteczne życzenia.
Cele:
Uczniu, po zajęciach będziesz mógł powiedzieć:
キ
umiem
stopniować przymiotniki,
キ
umiem
zastosować zasadę pisowni z "rz" po spółgłoskach
キ
dowiesz
się skąd wzięła się tradycja przyozdabiania choinek w domach
キ
poznasz
polskie zwyczaje i tradycje wigilijne.
Spróbuj wspólnie z Rodziną zaśpiewać,
jedną z Twoich ulubionych kolęd :)
To, jedna z moich
ulubionych;
https://www.youtube.com/watch?v=2ONIz9G7Rzk
Zwyczaje wigilijne;
https://www.youtube.com/watch?v=l7Pk7bHmtjw
Jako utrwalenie i
powtórzenie wiadomości, przeczytaj czytanki ze stron, 41,50,60,63 oraz ćwiczenia
w kartach ćwiczeń ze stron, 46/2 str.49/1 str.55/3 str.56/6 str.59/5
Powodzenia :)
Staropolskim obyczajem, gdy w Wigilię
gwiazda wstaje, Nowy Rok zaś cyfrę zmienia, wszyscy wszystkim ślą życzenia.
Przy tej pięknej sposobności My życzymy Ci radości, aby Tobie się darzyło, w
szkole zawsze miło było! Panie zawsze uśmiechnięte a dzieciaki, zawsze do
zdobywania nowej wiedzy- chętne!!
Wasze Panie Nauczycielki.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&