klasa 2d

Witam serdecznie!

Życzę wszystkim uczniom bezpiecznych i słonecznych wakacji, niezapomnianych wrażeń, uśmiechu na co dzień oraz szczęśliwego powrotu do szkoły.  

Rodzicom składam podziękowania za całoroczną współpracę i życzę, by okres wakacyjny był czasem odpoczynku i radości. 


Wychowawczyni Joanna Marczak 


______________________________________________________

Zajęcia 29.05.-30.05.2021

Temat: Ruch to zdrowie.

Cele:
wiem, że dzięki ruchowi i różnym ćwiczeniom gimnastycznym zadbasz o zdrowie
potrafię przedstawić za pomocą ruchów różne dyscypliny sportowe

Podczas dzisiejszych zajęć przypomnieliśmy sobie dlaczego ruch to zdrowie. Przypomnieliśmy sobie różnicę pomiędzy zdaniem a równoważnikiem zdania. Poznaliśmy różne dyscypliny sportowe.
Czytaliśmy wiersz „Gimnastyka poranna” i na jego podstawie wykonaliśmy ćwiczenie 1 na stronie 79 w Kartach Ćwiczeń. W ćwiczeniu 5 na stronie 82 wskazaliśmy korzyści jakie daje nam ruch.
Z okazji Dnia Dziecka uczestniczyliśmy także w lekcji muzealnej „Podróże w karecie”.

Zapraszam Cię do obejrzenia filmu, który przekona Cię do codziennej aktywności fizycznej.
Aktywność fizyczna
Na zakończenie zachęcam Cię abyś zaprosił rodzinę do wspólnej gimnastyki.
Codzienna gimnastyka


______________________________________________________________



Zajęcia z dnia 22.05.21

Temat: My, dzieci.

Cele:
Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:

- wiem, jakie są różnice między rodziną wyrazów, wyrazami bliskoznacznymi i wyrazami przeciwstawnymi
- rozpoznaję znaki interpunkcyjne i przestrzegam zasad intonacji
- potrafię ułożyć notatkę na temat afrykańskiej sawanny


Podczas dzisiejszych zajęć powtarzaliśmy wiadomości o wyrazach bliskoznacznych, przeciwstawnych i należących do rodziny wyrazów. Ćwiczyliśmy recytację wiersza „Szybko” uwzględniając właściwe tempo mówienia, wyrazistość i przestrzeganie znaków interpunkcyjnych.

Poznamy wyrazy z ż niewymiennym.

W oparciu o informacje o afrykańskiej sawannie uczyliśmy się pisać notatkę.

 Rozmawialiśmy również o zbliżającym się Dniu Dziecka. Słuchaliśmy informacji o tym  jak i kiedy świętują ten dzień dzieci z całego świata. Przypomnieliśmy też o Prawach Dziecka. 






Zapraszam wszystkich do zaśpiewanie piosenki.




Bez pracy domowej.


_____________________________________________________________________

Zajęcia 15.05.2021

Temat: W domu najlepiej

Cele:

Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:
- potrafię wymienić role społeczne poszczególnych członków rodziny
- potrafię ułożyć zdanie i je rozwinąć,
- potrafię  ułożyć wiersz dla mamy i taty,
- potrafię rozpoznać przymiotniki



Podczas dzisiejszych zajęć  nasza uwaga była skupiona wokół słowa „rodzina”. Mówiliśmy o tym czym jest rodzina i wymienialiśmy członków rodziny.

Przypomnieliśmy sobie informacje o przymiotniku.

Ponadto rozmawialiśmy o bardzo ważnej dacie 26 maja – Dzień Matki. Przy tej okazji wspomnieliśmy też o Dniu Ojca, który obchodzimy 23 czerwca. Z okazji zbliżających się tych świąt nauczyliśmy się pisać życzenia dla mamy i taty. Rozmawialiśmy również w jaki sposób możemy uczcić te święta.

Praca domowa 
- przeczytam w podręczniku opowiadanie pt ,, Leniwy dzień mysiej mamy’’ na stronie 65
- wypełnię ćwiczenia w kartach ćwiczeń 
ćw.1 s.59
ćw.2 s.59
ćw.3 s.59


Dla wszystkich Mam przesyłamy bukiet kwiatów.
Wszystkiego najlepszego!!


__________________________________________________________________

Zajęcia 08-09.05.2021

Temat: Wspólne podwórko




Cele:

Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć: 
  1. pamiętam podstawowe zasady ortograficzne
  2. potrafię wezwać pomoc w sytuacji zagrażającej zdrowiu i życiu
  3. potrafię pisać ogłoszenia,
  4. umiem opowiedzieć o wydarzeniach z opowiadania,
  5. potrafię rozpoznać rzeczowniki i czasowniki


Podczas dzisiejszych zajęć uczestniczyliśmy w zabawach ortograficznych w ramach akcji „Ortografia na wesoło”.  W przyjemny sposób i z humorem przypomnieliśmy sobie podstawowe zasady ortografii. Uczyliśmy się także jak prawidłowo wzywać pomoc w sytuacji, która może zagrażać zdrowiu a nawet życiu. Ponadto rozmawialiśmy o dawnych zabawach podwórkowych, nauczyliśmy się jak pisać ogłoszenie i przypomnieliśmy sobie informacje o rzeczowniku i czasowniku. Miło było zobaczyć w jaki sposób wolny czas spędzali nasi rodzice i dziadkowie. 

W ramach pracy domowej

  • przeczytam w podręczniku opowiadanie pt: „Królewna” na stronie 56
  • wypełnię ćwiczenia w kartach ćwiczeń
  • ćw. 5 s. 48
  • ćw. 2 s. 50
  • ćw. 3, 5 s. 52

_______________________________________________

Zajęcia na weekend 24,25.04.21

Temat: SOS dla Ziemi.

Po dzisiejszych zajęciach  będziesz mógł powiedzieć:
- wiem, co to jest ekologia
- znam działania na rzecz ochrony środowiska
- wiem, co to są związki frazeologiczne

1. Czy wiecie czym jest ekologia? 

Mądra sowa wyjaśnia to w wierszu „Co to jest ekologia?” , który znajdziecie w podręczniku na stronie 32, do przeczytania którego zachęcam.

22 kwietnia to ważna data dla naszej planety. 

Dzień Ziemi to coroczne wydarzenie obchodzone w celu promowania ochrony środowiska, rozszerzania świadomości ekologicznej, życia w zgodzie z naturą oraz uświadamiania ludziom zagrożeń, jakie związane są z rozwojem przemysłu. 

2. W jaki sposób moglibyśmy uświęcić Dzień Ziemi?

Ciekawe pomysły znajdziecie w czytance „Szkolny Dzień bez Samochodu” w podręczniku na stronie 30.

Jestem pewna, że teraz będziecie mieć dużo pomysłów! 

Dla poszerzenia swojej wiedzy przeczytajcie informacje w podręczniku na stronie 34 i dowiedzcie się, co jeszcze można zrobić by ratować Ziemię.


 Teraz jesteście gotowi do stworzenia  kodeksu ekologicznego w ćwiczeniu 3 w KĆ na stronie 28.


3. Bardzo ważną zasadą w kodeksie ekologicznym jest segregowanie śmieci. 

Zachęcam Was teraz do obejrzenia krótkiego filmu, który wyjaśni Wam, dlaczego powinniśmy segregować śmieci.


4. Odszukajcie teraz zieloną tablicę w podręczniku na stronie 28 . Dowiecie się z niej o związkach frazeologicznych. Przeczytajcie je i pomyślcie, które z nich często stosowaliście w swoich wypowiedziach. Jestem pewna, że znacie te związki. Teraz wiecie jak się nazywają.

Dla utrwalenia tej wiedzy wykonajcie ćwiczenie 5 w KĆ na stronie 26.

Wyszukajcie w czytance „Szkolny Dzień bez Samochodu” urywek, w którym zostały zastosowane związki frazeologiczne.

5. Na zakończenie wysłuchajcie piosenki.



PAMIĘTAJCIE! CAŁY ŚWIAT JEST W NASZYCH RĘKACH!

Praca domowa

Poćwiczcie czytanie „Szkolny Dzień bez Samochodu”.
Wykonajcie ćwiczenie 4 i 5 na stronie 30 w KĆ.

 ___________________________________________________


10.04.2021

Temat: Ptasie sprawy. Podróże po Polsce.

Cele:
Po dzisiejszych zajęciach:
wiem na czym polega praca ornitologa
znam przysłowia związane z ptakami
znam polskie krajobrazy i najstarsze miasta
umiem zastosować skróty niektórych wyrazów
znam różnice między baśnią a legendą

Podczas dzisiejszych zajęć przypomnieliśmy zasady bezpiecznego udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie wyrecytowali przygotowane przez siebie wiersze. Rozmawialiśmy o pracy ornitologa a także o wiosennych zwyczajach ptaków. Poznaliśmy przysłowia związane z ptakami. Odbyliśmy podróż po najstarszych polskich miastach i zapoznaliśmy się z legendami opowiadającymi o ich przeszłości. Nauczyliśmy się także stosować skróty niektórych wyrazów. Poznaliśmy również cechy charakterystyczne baśni i legendy. 

W ramach pracy domowej nauczę się czytać czytanki „ Ptasie pogaduszki” na stronie 6 oraz „Wycieczka do Krakowa” na stronie 18  w czwartej części podręcznika.

Wykonam także poniższe ćwiczenia w Kartach Ćwiczeń 4:
ćw. 1 s.  3
ćw. 3 s. 9
ćw. 3 s. 15
ćw.4 s. 16
ćw. 1 s. 19
ćw. 2, 4 s. 24

___________________________________________

Zajęcia grupa pierwsza (20.03.2021), grupa druga (27.03.2021)


Temat: O właściwym odżywianiu. Wielkanoc tuż, tuż.


Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:

  • znam zasady podstawowej diety

  • rozumiem znaczenie aktywności fizycznej w życiu człowieka

  • znam zasadę pisowni ó w zakończeniach -ówna, -ówka, -ów

  • potrafię utworzyć od czasownika rzeczownik

  • znam polskie tradycje wielkanocne


Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu. Poznaliśmy piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Rozmawialiśmy o znaczeniu aktywności fizycznej w życiu człowieka. Ustaliliśmy dobre rady odżywiania, które powinniśmy stosować na co dzień. Tworzyliśmy od czasowników rzeczowniki. Poznaliśmy zasady pisowni ó w zakończeniach -ów, - ówna, - ówka oraz wyjątki. Rozmawialiśmy także o polskich tradycjach wielkanocnych.


Praca domowa

Poćwiczę czytanie czytanki „Sygnalizator owocowo- warzywny” w podręczniku na stronie 90 oraz wiersza Ewy Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”.


Wykonam w ćwiczenia w Kartach Ćwiczeń.

KĆ ćw. 6 s. 81, ćw. 1 s. 82, ćw. 5 s. 83, ćw. 2 s.90

Napiszę w zeszycie życzenia wielkanocne.


Poćwicz i utrwal pisownię wyrazów z zakończeniami -ów, - ówka, - ówna

Pisownia wyrazów z -ów



Powodzenia!


Zajęcia 13.03.2021

Temat: Marcowe nowiny 

Cele:
- znasz cechy charakterystyczne wiosny 
- ułożysz plan wydarzeń 
- wyjaśnisz znaczenie przysłów 

Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy na temat wiosennych symboli. 

Szukaliśmy informacji o ludowych obrzędach, a także przypomnieliśmy sobie daty  rozpoczęcia pór roku oraz nazw miesięcy. Słuchaliśmy opowiadania ,,Rower’’, układaliśmy plan wydarzeń. 

Czytaliśmy wiersz M. Brykczyńskiego ,,Jak się nie bać ortografii’’ wypełnialiśmy diagram a także układaliśmy i zapisywaliśmy przysłowia.

Praca domowa:

Nauczę  się czytać czytanki ,,Rower’’ na stronie 80. 

W kartach ćwiczeń wypełnię ćwiczenia:

ćw. 4 s.69
ćw. 2 s.72
ćw. 4 s.73
ćw. 4 s.77
________________________________________________


Witam serdecznie!
 

Zajęcia 06.03.2021

Temat: Świat kobiet.

Cele:

Po dzisiejszych zajęciach:

  • zrozumiesz, że połączenie rzeczownika z wyrazami pod, nad, przed, w, obok, na zmieni formę rzeczownika i sens zdania z tym rzeczownikiem
  • uzupełnisz diagram informacjami pochodzącymi z wywiadu z Dorotą Gellner
  • na podstawie wysłuchanego tekstu napiszesz notatkę o Neli - małej podróżniczce

Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy o kobietach z różnych stron świata; o roli jaką odgrywają z życiu oraz tym jak różnią się od siebie. Połączyliśmy rzeczowniki z przyimkami pod, nad, przed, za, obok i przed. Tworzyliśmy zdania z rzeczownikami i przyimkami. Czytaliśmy wywiad z Dorotą Gellener a także poznaliśmy postać Neli małej reporterki. Rozmawialiśmy również o Międzynarodowym Dniu Kobiet. 

Praca domowa:
Nauczę się czytać czytanki „Malala z Pakistanu” na stronie 70 oraz „Mieć słonia na jeden dzień” na stronie 71.

W Kartach Ćwiczeń wypełnię ćwiczenia:
ćw. 6 s. 59
ćw. 2 s. 62
ćw. 1 s. 64
ćw. 4 s. 65

_______________________________________________________________


Zajęcia z dnia 27.02.2021

Temat: Człowiek i zwierzęta


Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:

- wiem, w jaki sposób zwierzęta pomagają człowiekowi
- potrafię wymienić kilka ciekawych ras psów
- wiem jak rozwijać zdania
- wiem, co to jest wolontariat

Przebieg zajęć:

1. Na dzisiejszych zajęciach  będziemy mówić o roli zwierząt w życiu człowieka. Od wieków towarzyszą człowiekowi i mu pomagają. Jest ich bardzo dużo. My skupimy się dzisiaj tylko na wybranych. Przeczytaj informacje na ten temat w podręczniku na stronie 54 i dowiedz się o jakich zwierzętach jest mowa.

Zwierzęta pomagają ludziom podróżować i transportować towary.


Niektóre zwierzęta są wykorzystywane w celach terapeutycznych, na przykład: konie, delfiny, koty czy psy.

Wykonaj ćwiczenie 4 ze strony 49 w kartach ćwiczeń i sprawdż ile zapamiętałeś.


2. Pierwszymi zwierzętami, które człowiek udomowił są psy i od wieków  uważane  są za najlepszych przyjaciół ludzi. Pełnią różne role w życiu człowieka.  Dla poszerzenia tej wiedzy zapraszam do obejrzenia filmu „Psy na służbie”. 


Wykonaj teraz ćwiczenie 3 na stronie 49 w kartach ćwiczeń.

3.  Przeczytaj  w podręczniku na stronie 59 informacje  o rasach psów. Zachęcam również do obejrzenia  krótkiego filmiku  „Najpopularniejsze rasy psów” , który wzbogaci Twoją wiedzę na ten temat.

Dzień 22 maja jest Dniem Praw Zwierząt. Pamiętaj o tym!

Pamiętaj również o ich prawach!

4. Czy wiesz co to jest wolontariat? Przeczytaj w podręczniku czytankę „Wolontariusze” na stronie 56 i dowiedz się co to jest wolontariat i kto może zostać wolontariuszem. 

5. Pamiętaj też o tym, że nie tylko zwierzęta udomowione wymagają troski i opieki.  Czasem dzikie zwierzęta również potrzebują pomocy człowieka. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w podręczniku na stronie 56. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie tych ciekawostek.

6. W podręczniku na stronie 52 znajdziesz zieloną tablicę z której dowiesz się jak możemy rozwijać zdania. 

Odczytaj teraz zdanie rozwinięte poniżej i zapisz w zeszycie. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania.

Praca domowa

Poćwiczę czytanie na stronie 56

Wykonam ćwiczenia w kartach ćwiczeń:

ćw. 2 s. 48
ćw. 1 s. 56
ćw. 4 s. 51

Powodzenia!

_________________________________________________

Zajęcia 13.02.2021

Temat: Wzajemna pomoc, dobre maniery.

Cele:

Po dzisiejszych zajęciach będziesz potrafił :   

- Czytać  ze zrozumieniem tekst i wyciągać z niego wnioski
- Rozróżniać czasy czasownika
- Tworzyć opis postaci lub rzeczy


Przebieg zajęć:         

1. Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o wzajemnej pomocy. Zapraszam do obejrzenia filmu, wprowadzającego do tematu zajęć.




2.  Odczytaj w kartach ćwiczeń na str 35 ćw. 1  a dowiesz się, co to jest rodzina wyrazów oraz jak tworzymy rodzinę wyrazu- sąsiad! 

3. Na pewno każdy z Was, słyszał wiersz o jednych z najsłynniejszych sąsiadów, którzy nie umieli żyć w zgodzie i stosować zasad dobrych manier. Dla przypomnienia, odsyłam do poniższego linka.


4. W kolejnej części zajęć, określaliśmy rodzaje przymiotników, otwórz ćwiczenia na stronie.36 i wykonaj ćwiczenie 5 





5. Przeczytaj proszę informacje w podręczniku na stronie 47 na temat zasad, pisowni wyrazów z cząstką -arz., erz. Dla utrwalenia wiadomości, wykonaj ćwiczenia na stronie 40 i wykonaj ćwiczenie 5. 
6. Rozwiązaniem zagadki, będzie zwierzątko, którego przybliżymy sobie jego postać w kolejnej części lekcji... 

Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę,

zbieram orzeszki, kiedy je zobaczę.

Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę.

Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę.
Obejrzyj ciekawostki, na temat wiewiórki :)



7. Otwórz podręcznik na stronie, 51 i przeczytaj informacje na temat, w jaki sposób piszemy opis przedmiotu, osoby, …....
Wykonaj ćwiczenia nr 4 na stronie 43 dla zapamiętania pisania opisu.




Jako zadanie domowe: 
przeczytaj tekst Sąsiedzi  strona 42, Dobre maniery- Savoir- vivre! strona 43

ćw. 5 strona 36
ćw. 6 strona 36
ćw. 7 strona 36
ćw. 8 strona 36

Powodzenia!

_____________________________________________________________________

Zajęcia 06.02.2021

Temat: Bezpieczni w Internecie.

Cele:

Po dzisiejszych zajęciach będziesz potrafił:

wskazać w tekście czasowniki z przeczeniem nie
opowiedzieć co to jest sieć internetowa i jak z niej bezpiecznie korzystać
wymienić wyrazy z ó niewymiennym
odmienić czasowniki w różnych czasach

Przebieg zajęć:

1. Wiesz już, że tematem naszych dzisiejszych zajęć będzie bezpieczeństwo w Internecie. Jak zatem wytłumaczyć co to jest Internet? Zapraszam Cię do obejrzenia krótkiego filmu, który pomoże nam wytłumaczyć to słowo.

Co to jest Internet?

2. Otwórz teraz podręcznik na stronie 28. Przeczytaj wiersz Marcina Przewoźniaka. Po przeczytaniu znajdź w tekście wszystkie czasowniki, które występują w tekście z przeczeniem nie. 


Zwróć uwagę, że wszystkie czasowniki z przeczeniem nie piszemy oddzielnie.

3. Wiesz już jak piszemy nie z czasownikami. Możesz teraz otworzyć karty ćwiczeń i wypełnić ćwiczenie 1 na stronie 25.

4. Przypomnij sobie wiadomości o czasowniku.


5. Czasowniki odmienialiśmy już w liczbie pojedynczej i mnogiej a także przez rodzaje. Teraz przyszedł czas na odmianę czasownika w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym. Spójrz do podręcznika na stronie 28. Znajdziesz tam przykłady czasowników w różnych czasach.

6. Zapraszam Cię teraz do gry. Sprawdź czy potrafisz prawidłowo  rozpoznać czas czasownika.
Czasowniki – czasy.

7. Teraz wracamy do głównego tematu naszej dzisiejszej lekcji – Internetu. Wiemy już co to jest. Na pewno świetnie radzisz sobie z obsługą telefonu czy tableta. Wszyscy lubimy korzystać z Internetu. To bardzo przydatne źródło pełne różnych ciekawych informacji. Czy wiesz jednak, że internet bywa też niebezpieczny? Czy potrafisz rozsądnie  korzystać z internetu?

8. Otwórz podręcznik na stronie 35. Znajdują się tam bardzo ważne rady, które pomogą Ci bezpiecznie poruszać się po sieci.

9. Za kilka dni – 9 lutego obchodzić będziemy Dzień Bezpiecznego Internetu. Doskonale wiesz jak dbać o swoje bezpieczeństwo na ulicy czy podwórku. Internet to ogromne globalne podwórko. Bądź bezpieczny również w sieci!



11. Na sam koniec zajęć poznamy kolejną zasadę, ale tym razem ortograficzną. Poznaliśmy już wyrazy z ó wymiennym na o, a oraz e. Dzisiaj poznamy wyrazy z ó niewymiennym. Czy pamiętasz co powinniśmy z nimi zrobić. Tak jest – zapamiętać!

12. Spójrz do podręcznika na stronie 39 i przeczytaj wiersz Marcina Brykczyńskiego, który znajduje się na dole strony.

13. Teraz jesteś gotowy do wypełnienia ćwiczenia 6 na stronie 34 w kartach ćwiczeń.

14. Bardzo dziękuję Ci za dzisiejsze zajęcia. Na sam koniec zapraszam Cię do wysłuchania piosenki. Zaproś także rodziców i rodzeństwo. Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu powinien znać każdy.

Świat realny jest genialny

15. W ramach pracy domowej naucz się czytać tekst „A fe, takie ferie!” na stronie 30.

W kartach ćwiczeń wypełnij ćwiczenia:

3 s. 25
4 s. 26
4 s. 28
2 s. 29
7 s. 34

Dla chętnych:

Wykonaj plakat, na którym przedstawisz zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

Powodzenia!

_______________________________________________________________________


Zajęcia z dnia 30.01.21 
Zapraszam na kolejne zajęcia! 

Temat: Moja rodzina.

 

Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć: 

- wiem, jak się tworzy drzewo genealogiczne
- znam zasady pisowni wyrazów z „rz” po spółgłoskach
- rozpoznaję wyrazy bliskoznaczne
- wiem jakie informacje powinny znaleźć się w zaproszeniu

 

Na dzisiejszych zajęciach będziemy skupiać naszą uwagę na słowie rodzina oraz na jej  członkach.

Jakimi wyrazami można zastąpić słowo rodzina? Spójrz na tablicę w podręczniku na stronie 18 i wykonaj ćwiczenie 5 na stronie 14 w Kartach ćwiczeń.

 

Czy wiesz, co to jest drzewo genealogiczne? 

Dla lepszego zrozumienia  dowiedz się  co to jest genealogia.

Genealogia zajmuje się badaniem więzi rodzinnych między ludżmi na podstawie  zachodzącego między nimi pokrewieństwa i powinowactwa. W tym celu sporządza się tablice genealogiczne lub powszechnie znane dla nas  drzewo genealogiczne ukazujące relacje między członkami rodzin.

 Zapraszam Cię teraz do obejrzenia filmiku.

 Drzewo genealogiczne można przedstawić w różny sposób.





2. Przeczytaj  w podręczniku na stronie 20 wiersz „Z babcią i dziadkiem” i dowiedz się jak spędzają czas babcia i dziadek.

Spójrz teraz na obrazek poniżej. Na podstawie wiersza i obrazka wybierz te czynności, które lubią robić Twoja babcia i dziadek.

Napisz je w zeszycie.

3. Wyszukaj w wierszu wyrazy z „rz” po spółgłoskach i wypisz je do zeszytu.

 Wysłuchaj teraz zasady pisowni wyrazów z „rz”

 

Czas na relaks. Posłuchaj piosenki. Zaproś też swoich członków rodziny.

 


 4. Przeczytaj informacje na stronie 27-28 i dowiedz się jak to jest w rodzinach zwierząt.

 Czy wiesz jak nazywają się członkowie zwierzęcych rodzin?

Zapraszam Cię od obejrzenia filmu.


 5. Sprawdź teraz czy dobrze zapamiętałeś te nazwy i wykonaj w Kartach ćwiczeń ćwiczenie 3 na stronie 19.

 Zobacz też na krótkim filmiku jak matka troszczy się o swoją rodzinę na przykładzie rodziny lwa.

 


 Dla relaksu obejrzyj krótki film. Jestem pewna, że Cię zaciekawi.

 „Zwierzęta – matki i ich dzieci” 

6. Przeczytaj  czytankę „Dziadziuś kończy osiemdziesiąt lat” na stronie 24  oraz  zaproszenie jakie  napisały dzieci.

 

Zadanie domowe.

 Poćwicz czytanie wiersza „Z babcią i z dziadkiem”.

Wykonaj ćwiczenie 2 s.19, ćw. 3 s. 18, ćw. 4 s.18

Zadanie dla chętnych:

Wykonaj drzewo genealogiczne swojej rodziny.

 

 &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

 Witamy na blogu, 

Temat : Dookoła świata Azja

Na początku naszych zajęć poproszę, abyś w zeszycie zapisał temat dzisiejszych zajęć

Po dzisiejszych zajęciach będziesz mógł powiedzieć:

Ø  wiem, że Himalaje są najwyższymi górami świata
Ø  potrafię wymienić trzy gatunki zwierząt
Ø  znam zasady pisowni wyrazów z ó wymiennym
Ø  wiem, kim była Wanda Rutkiewicz


1. Wykreśl, co druga literę, a dowiesz się o czym będziemy rozmawiać:

H C I B M N A K L T A W J P E

Brawo !! tak, będziemy rozmawiać o Himalajach najwyższych górach świata.

Spróbuj na mapie sam lub z pomocą rodzica odszukać Himalaje:



Zapraszam Cię teraz do obejrzenia filmu:



2. Przeczytaj, proszę informację w podręczniku na stronie 8-9 ,a dowiesz się, jak zmienia się krajobraz Himalajów, a także o występujących gatunkach zwierząt.


Teraz proszę obejrzyj film o zwierzętach które mieszkają w Azji:


3. Wykonaj ćwiczenie na stronie 7 i wykonaj zadanie 1,2

4. Połącz pasujące do siebie części zdań ćw. 3 strona 8

5. Teraz poznamy pisownię wyrazów z ó wymiennym



Obejrzyj filmik

Ortografia obrazkowa - zasada pisowni ó - część 1


Ortografia obrazkowa - zasada pisowni ó - część 2


Ortografia obrazkowa - zasada pisowni ó - część 3

6. Przeczytaj informację w podręczniku na stronie 13 na temat zasady ó wymiennym .Dla utrwalenia wiadomości wykonaj ćwiczenia na stronie 10 ćwiczenie 2,3,4


7.Otwórz podręcznik na stronie 14 przeczytaj notatkę kronikarską, a dowiesz się kim była Wanda Rutkiewicz



Zadanie domowe

Przeczytaj czytankę strona 16.17
W kartach ćwiczeń wypełnij następujące zadania :

ćw.3 s.12 , ćw.4 s.12, ćw.5 s.12

Powodzenia!

________________________________________________________________

Witam serdecznie, na blogu :)

Zajęcia 16 – 17.01.2021


Temat: Czas karnawału


Cele:

Po dzisiejszych zajęciach będziesz potrafił:

  • napisać zdania z pamięci

  • opowiedzieć o swoim stroju karnawałowym

  • opowiedzieć o tradycjach karnawałowych w różnych krajach


Przebieg zajęć:

  1. Witam Cię serdecznie. Naszym tematem będzie dzisiaj Karnawał. Jest to czas, w którym świętujemy nadejście nowego roku. Zazwyczaj jest to okres, w którym odbywają się kolorowe bale a my ubieramy bajeczne stroje karnawałowe. Ten rok nie jest jednak zwyczajny. Wszyscy nadal musimy dbać o nasze zdrowie, dlatego na bal musimy niestety poczekać. Jednak mimo wszystko nie damy się nudzie. Główną częścią naszych dzisiejszych zajęć jest bowiem lekcja muzealna w Muzeum króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Mam nadzieję, że zajęcia te sprawiły Ci dużo radości.

Polskie zapusty


  1. Zapraszam Cię także do pogłebienia tematyki karnawału. W ramach pracy domowej proszę o przeczytanie opowiadania pt: Czas karnawału na stronie 99. Poproś także rodziców o pomoc w przeczytaniu tekstu pt: Polskie tradycje karnawałowe na stronie 83.

  2. W kartach ćwiczeń wypełnij następujące zadania:

    ćw. 2 s. 79

    ćw. 2,3 s. 81


Proszę także abyś narysował w zeszycie swój strój karnawałowy i krótko go opisał. Poniżej zamieszczam przykład.

Podczas zajęć karnawałowych przebrany byłem za pirata. Miałem na sobie czarny kapelusz, niebieskie spodnie i brązowe buty.




Zapraszam Cię także do spróbowanie sił w poniższych grach.

Karnawał

Poniżej zamieszczam także link do krótkiego filmu oraz prezentację  o karnawale. 

https://www.canva.com/design/DAES9_hIY3s/pHNgdtKrj3GEqQsVIc6DjA/view?utm_content=DAES9_hIY3s&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=homepage_design_menu

Karnawał w Wenecji


Maska karnawałowa z Wenecji



Powodzenia!


Witam serdecznie na blogu po świątecznej przerwie.

 Cele:

Uczniu, po zajęciach będziesz mógł powiedzieć:

 

- potrafię napisać życzenia

- umiem wymienić kolejność nazw miesięcy

- potrafię ułożyć własne postanowienia

- umiem poprawnie napisać słownie liczby

 

W trakcie zajęć układaliśmy życzenia i rozmawialiśmy jak należy dbać o zdrowie.

Dowidzieliśmy się dużo ciekawostek na temat zegara, jak dawniej ludzie mierzyli czas a jak dzisiaj, o pracy zegarmistrza a także poznawaliśmy przysłowia związane ze słowem czas. Wymienialiśmy nazwy miesięcy i dowiedzieliśmy się wiele o kalendarzu. Poznaliśmy liczby główne i porządkowe w zapisie słownym oraz na jakie pytania odpowiadają. Układaliśmy ustnie postanowienia na nowy rok.

 Dla utrwalenia wiadomości wykonaj z Kart Ćwiczeń ćwiczenie 3 s.71, ćw. 5 s. 72 i ćw. 4 s.74. Poćwicz czytanie czytanki „U zegarmistrza” s. 72 i napisz kilka zdań w zeszycie o swoich postanowieniach na nowy rok.

 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zegarach zachęcam  do obejrzenia filmu o zegarach i do zwiedzania muzeum zegarów.

 https://www.youtube.com/watch?v=2_W04pgyKtQ https://www.youtube.com/watch?v=BEFtAJ4cCR8

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& 

 

Witam serdecznie na naszym blogu

Praca zdalna na dzień  12.12 oraz 19.12

            W czasie zajęć rozmawialiśmy o zabawach i obrzędach związanych z Dniem świętej Łucji. Uczyliśmy się poprawnej pisowni wyrazów z "rz" po spółgłoskach. Nawiązując do zbliżających się świąt Bożego Narodzenia- dyskutowaliśmy o o świątecznych prezentach.Przeprowadziliśmy pogadankę, nt tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych na podstawie własnych doświadczeń i wiersza T.Kubiaka "Wieczór wigilijny" Układaliśmy świąteczne życzenia


Cele:

Uczniu, po zajęciach będziesz mógł powiedzieć:

                    umiem stopniować przymiotniki,

                    umiem zastosować zasadę pisowni z "rz" po spółgłoskach

                    dowiesz się skąd wzięła się tradycja przyozdabiania choinek w domach

                    poznasz polskie zwyczaje i tradycje wigilijne.

 

             Spróbuj wspólnie z Rodziną zaśpiewać, jedną z Twoich ulubionych kolęd :)

To, jedna z moich ulubionych;

https://www.youtube.com/watch?v=2ONIz9G7Rzk

 

Zwyczaje wigilijne;

https://www.youtube.com/watch?v=l7Pk7bHmtjw

 

Jako utrwalenie i powtórzenie wiadomości, przeczytaj czytanki ze stron, 41,50,60,63 oraz ćwiczenia w kartach ćwiczeń ze stron, 46/2 str.49/1 str.55/3 str.56/6 str.59/5

Powodzenia :) 




             Staropolskim obyczajem, gdy w Wigilię gwiazda wstaje, Nowy Rok zaś cyfrę zmienia, wszyscy wszystkim ślą życzenia. Przy tej pięknej sposobności My życzymy Ci radości, aby Tobie się darzyło, w szkole zawsze miło było! Panie zawsze uśmiechnięte a dzieciaki, zawsze do zdobywania nowej wiedzy- chętne!!

Wasze Panie Nauczycielki.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&